انتخاب نام شرکت
نوشته شده توسط : ali

انتخاب نام مناسب و متفاوت، برای شرکت می تواند تمایزی بین شما و رقبایتان ایجاد کند و نهایتا می تواند شما را به بهترین مزیت رقابتی برساند و برعکس انتخاب نام نادرست نیز می تواند به همان اندازه قدرت شکست برای شما به همراه داشته باشد. لازمه اش این است که پیش از همه این ها باید برند تجاری و جایگاه آن را مشخص کرده باشید و رقبایتان را کاملا زیر نظر داشته باشید.
همیشه باید از نام هایی که محصولات ، خدمات و به طور کلی توسعه کارتان را محدود می کند دوری کنید زیرا فعالیت شما و موفقیتتان را محدود خواهند کرد. شما می بایست آینده ی کاری شرکت و فعالیت هایتان را در نظر بگیرید تا در حین کار نیازی به تغییر برند و تغییر نام شرکت خود نداشته باشید.
انتخاب نام برند ی که به حیطه کاری ربط داشته باشد در هنگام ثبت برند بسیار اهمیت دارد، و می تواند موفقیت شما را چندین برابر کند چونکه ذهن مخاطبین را برنامه ریزی می کند اما نبایستی فراموش کنید که انتخاب نام شرکت متناسب با فعالیت، بتواند سادگی تلفظ و ماندگاری آن را از بین ببرد. در واقع ابتدا باید به ماندگاری نام شرکت توجه کرد و بعد به تناسب آن.
اصولا نام هایی که ساده تر و کوتاه تر هستند بیشتر به ذهن می مانند. در قانون نام گذاری شرکت ها این گونه بیان شده که اگر نام مورد نظر نام دو سیلابی شرکت باشد ماندگاری اش در ذهن بیشتر است. همچنین آوای کلمات نیز می تواند به مقدار زیادی در ماندگاری آن ها موثر باشد. اگر در حروف از حرف های کم کاربرد تر مثل ژ و گ و.. استفاده شود می تواند اثرات مثبتی بر جای بگذارد.

برخی از افراد با این تصور که انتخاب نام شرکت سخت تر و مشکل تر می تواند تمایزی بین رقبا ایجاد کند اما مشاوران انتخاب نام شرکت تجاری با این استراتژی کاملا مخالف هستند. گاهی اوقات نامی را انتخاب می کنیم که شبیه به نوشتار اشتباه املایی یک واژه دیگر است که این گونه اسم ها باید کاملا حذف شوند.

متحصصان معتقند که اگر یک نام تجاری برای بار اول در جراید منتشر شود و کاربران بتوانند براحتی آن را بخوانند و تلفظ کنند می تواند نام موفقی باشد. البته انتخاب یک نام غیر معمولی با تلفظی جالب و روان می تواند شما را برجسته تر از رقبا جلوه دهد و مشتریان با آن به راحتی ارتباط برقرار می کنند

باید به آوای شنیداری و تلفظ نام بسیار دقت کرد. آوای یک کلمه یا نام می تواند بیانگر چیزهایی مثل بیانگر احساس، انرژی و هیجان باشد و شنونده بر اساس میزان شدت آن ها می تواند با آن رابطه برقرار کند. هر چه نام تجاری سنگین وزن تر باشد و تلفظ آن سخت تر باشد برای همه گیر کردن آن رقابت و تبلیغات بیشتری نیاز است.
یک نام تجاری باید در پس ظاهر خود، یک معنای عمیق و خوب و مرتبط با پیشه و فعالیت شرکت شما داشته باشد. برای بسیاری از افراد به ذهن سپاری نام ها بر اساس معانی صورت می گیرد و به همین دلیل است که در برخی پیام های بازرگانی از معنی نام های محصولات استفاده می کنند. هر گز از نام های سواحیلی یا نام هایی که به طور معکوس معنای خوبی دارند استفاده نکنید

نامی که برای شرکت قصد انتخاب آن را دارید باید بتواند در آرم شرکت گنجانده شود به طوری که فرد با دیدن تبلیغات آن یا با دیدن آرم شرکت بتواند سریع محصول را تشخیص دهد و بگوید که این تبلیغ چه محصولی است.
وقتی که یک نام مورد تایید مشاور انتخاب کردید، باید مدت زمان زیادی را به تحقیق بپردازید که آیا این نام توسط ارگان یا شرکت دیگری مورد استفاده قرار گرفته یا نه. اگر شرکتی نام مشابه به نام شما را داشته باشد می تواند به هر نحوی که شده در موفقیت شما تاثیر منفی داشته باشد. پس تحقیقات کامل را بعد از انتخاب نام فراموش نکنید.





:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: